Van achtertuin naar loods
De inrichting van het productieproces vroeg ook om meer apparatuur. En daarvoor werd het schuurtje in de achtertuin wat klein. Dus bouwden de koffiefanaten zelf een koffiebranderij in een loods een paar straten verderop. ‘De grootste drempel was de investering in de koffiebrander’, vertelt Daisy. ‘Dat ding kostte ontzettend veel. Dan denk je wel even: hoe gaan we dit ooit terugverdienen?’ Maar ze liet zich door die financiële druk niet uit het veld slaan en begin dit jaar stond de branderij klaar voor de eerste bestellingen.
Voor die bestellingen moest er nog wel een webshop komen. Die bouwde Daisy zelf, helemaal in lijn met haar ondernemersmentaliteit, want ze had nog niet eerder een webshop gerund. ‘Je kunt zo’n shop zo mooi maken als je wil, met alles erop en eraan, maar ons motto is: keep it simple.’ Simpel, maar wel opvallend. ‘We onderscheiden ons in hoe we ons presenteren, in onze uitgesproken smaak: niet alleen van de koffie, maar ook in de branding. Daarom heeft onze huisstijl geen bruine en groene tinten, zoals veel koffiezaken, maar juist felle kleuren, een stoer lettertype en gedurfde afbeeldingen.’